Background Image
Previous Page  15 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 16 Next Page
Page Background

15

Region

Gazeta Jabłonka, 20.02.2019 r.

OBWIESZCZENIE WOJEWODY MAZOWIECKIEGO

Działając na podstawie art. 9o ust. 6 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie

kolejowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2117 ze zm.) – dalej u.t.k. informuję, że na wniosek

inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, zostało

wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o ustaleniu

lokalizacji linii kolejowej w celu realizacji inwestycji polegającej na:

l

Budowie, przebudowie i rozbudowie linii kolejowej nr 8 Warszawa Okęcie – Radom

(od km 38,800 do km 58,100)

, w związku z realizacją projektu POIIŚ 5.1.3

„Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie- Radom (LOT A, B, F) -

Faza II”, w zakresie odcinka od km 54,900 do km 57,600 stanowiącego stację Warka,

wraz z budową nastawni Warka.

l

Linie rozgraniczające teren planowanej inwestycji obejmują nieruchomości na terenie

miasta Warka powiat grójecki, wskazane poniżej (w nawiasach podano numery działek

ewidencyjnych przed projektowanym podziałem):

l

Miasto Warka

Obręb ewidencyjny

2-Warka

- działki o nr: 159/1, 2641, 2626/1 (2626), 474/1 (474),

462/1 (462), 461/1 (461), 460/1 (460), 442/1 (442), 441/1 (441), 434/10 (434/4),

434/12 (434/9), 434/14 (434/1), 432/1 (432), 429/1 (429), 427/1 (427), 1056/5

(1056/3), 1056/7 (1056/4), 421/3 (421/1), 415/1 (415), 394/4 (394/1), 395/1 (395),

396/1 (396), 397/1 (397), 399/3 (399/1), 399/5 (399/2),

481/3 (481/1)

, 480/1 (480),

420/5 (420/1), 416/1 (416), 431/1 (431), 451/1 (451), 392/3 (392/2), 393/3 (393/2).

l

W związku z planowaną inwestycją przewidywane są ograniczenia w korzystaniu

z nieruchomości, zgodnie z przepisami art. 9q ust. 1 pkt 6. u.t.k.: „w celu zapewnienia

prawa do wejścia na teren nieruchomości dla prowadzenia inwestycji kolejowej, w tym

dokonania związanej z nią budowy lub przebudowy układu drogowego lub urządzeń

wodnych, lub założenia i przeprowadzenia na nich ciągów drenażowych przewodów

i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej

oraz urządzeń łączności i sygnalizacji, a także innych podziemnych i naziemnych

lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów

i urządzeń, a także prac związanych z konserwacją, utrzymaniem lub usuwaniem awarii”,

dotyczące następujących nieruchomości (Uwaga: w nawiasach podano numery działek

ewidencyjnych przed projektowanym podziałem):

l

Miasto Warka

Obręb ewidencyjny

2-Warka

- działki o nr: 476, 475, 477/1, 474/2 (474), 462/2 (462),

461/2 (461), 460/2 (460), 442/2 (442), 419, 417/12, 417/18, 417/7, 421/4 (421/1),

415/2 (415), 413, 394/5 (394/1), 395/2 (395), 396/2 (396), 397/2 (397), 399/4

(399/1), 399/6 (399/2), 400, 401, 403/2, 404/1, 159/5, 486,

481/4 (481/1)

, 480/2

(480), 420/6 (420/1), 418/1, 492/8, 414, 416/2 (416), 420/2, 392/4 (392/2), 472, 473,

393/4 (393/2), 502/19, 494, 493, 403/5, 412, 511/1, 510, 391, 2669, 2626/2 (2626),

477/2, 479, 507/1, 504/2, 491, 505.

l

Powyższe nieruchomości stanowią obszar na którym będzie realizowana planowana

inwestycja.

l

Inwestycja będzie wymagała zatwierdzenia podziałów nieruchomości (art. 9g ust. 1

pkt. 5 u.t.k.) wskazanych poniżej (Uwaga: w nawiasach podano numery działek

ewidencyjnych wydzielonych w wyniku projektowanych podziałów nieruchomości,

pogrubionym

drukiem wskazano numery działek przeznaczonych do przejęcia

pod inwestycję):

l

Miasto Warka

Obręb ewidencyjny

2-Warka

- działki o nr: 2626 (

2626/1

, 2626/2), 474 (

474/1

, 474/2),

462 (

462/1

, 462/2), 461 (

461/1

, 461/2), 460 (

460/1

, 460/2), 442 (

442/1

, 442/2), 441

(

441/1

, 441/2), 434/4 (

434/10

, 434/11), 434/9 (

434/12

, 434/13), 434/1 (

434/14

,

434/15), 432 (

432/1

, 432/2), 429 (

429/1

, 429/2), 427 (

427/1

, 427/2), 1056/3 (

1056/5

,

1056/6), 1056/4 (

1056/7

, 1056/8), 421/1 (

421/3

, 421/4), 415 (

415/1

, 415/2), 394/1

(

394/4

, 394/5), 395 (

395/1

, 395/2), 396 (

396/1

, 396/2), 397 (

397/1

, 397/2), 399/1

(399/3

, 399/4), 399/2 (

399/5

, 399/6), 481/1 (

481/3

, 481/4), 480 (

480/1

, 480/2),

420/1 (

420/5

, 420/6), 416 (

416/1

, 416/2), 431 (

431/1

, 431/2), 451 (

451/1

, 451/2),

392/2 (

392/3

, 392/4), 393/2 (

393/3

, 393/4).

l

Realizacja planowanej inwestycji będzie wymagała, zgodnie z art. 9q ust 1 pkt. 7 u.t.k.,

przejęcia na rzecz Skarbu Państwa następujących nieruchomości (Uwaga: w nawiasach

podano numery działek ewidencyjnych przed projektowanym podziałem):

l

Miasto Warka

Obręb ewidencyjny

2-Warka

- działki o nr: 474/1 (474), 462/1 (462), 461/1 (461),

460/1 (460), 442/1 (442), 441/1 (441), 434/10 (434/4), 434/12 (434/9), 434/14

(434/1), 432/1 (432), 429/1 (429), 427/1 (427), 1056/5 (1056/3), 1056/7 (1056/4),

421/3 (421/1), 415/1 (415), 394/4 (394/1), 395/1 (395), 396/1 (396), 397/1 (397),

399/3 (399/1), 399/5 (399/2), 420/5 (420/1), 416/1 (416), 431/1 (431), 451/1 (451),

392/3 (392/2), 393/3 (393/2).

l

Akta sprawy, zgodnie z art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks

postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.) – dalej k.p.a.,

który stanowi, że „organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom

czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić

imwypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań”,

znajdują się do wglądu w Wydziale Infrastruktury Mazowieckiego Urzędu

Wojewódzkiego, Pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, pokój nr 7 POK, gdzie

można zgłaszać uwagi i wnioski, w terminie 7 dni, od daty zawiadomienia o wszczęciu

postępowania administracyjnego w przedmiotowej sprawie.

Stosownie do treści art. 49 § 2 k.p.a., zawiadomienie uważa się za dokonane

po upływie 14 dni, od dnia publicznego ogłoszenia w niniejszej sprawie.

Publiczne ogłoszenie nastąpiło w dniu

20 lutego 2019 r.

Z dniem doręczenia zawiadomienia o wszczęciu niniejszego postępowania

administracyjnego w odniesieniu do nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie

decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, do czasu ostatecznego zakończenia

postępowania w sprawie wydania takiej decyzji, nie wydaje się decyzji o pozwoleniu

na budowę dla innych inwestycji, a toczące się postępowania w tych sprawach

podlegają zawieszeniu do czasu ostatecznego zakończenia postępowania w sprawie

wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (art. 9o ust. 12 u.t.k.).

W przypadku zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych wszczęcie

postępowania w przedmiocie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej

zobowiązuje właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej do wniesienia

sprzeciwu od zgłoszenia (art. 9o ust. 13 u.t.k.).

Powyższych warunków nie stosuje się do postępowań dotyczących inwestycji celu

publicznego, których przygotowanie i realizacja następuje za zgodą podmiotu,

na wniosek którego wszczęto postępowanie w przedmiocie wydania decyzji o ustaleniu

lokalizacji linii kolejowej (art. 9o ust. 14 u.t.k.).

W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek

zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu (art. 41 pkt

§ 1 i § 2 k.p.a.).

W trakcie prowadzonego postępowania, o czynnościach tutejszego organu, strony

postępowania będą informowane w drodze publicznych obwieszczeń, zgodnie z art. 49

§ 1 k.p.a.

WI-I.747.2.1.2019.EA

Wydawałoby się, że po klęsce nie-

urodzaju, czyli wiosennych przy-

mrozkach w 2017 roku gorzej być

już nie może. Jednak w ciągu kil-

kunastu kolejnych miesięcy okaza-

ło się, że jeszcze gorsza jest klęska

urodzaju, która spowodowała re-

kordowo niskie ceny za owoce do

przetwórstwa oraz jabłka deserowe.

Mimo nadziei jakie dawały progno-

zy jabłek w Chinach (30 % mniej-

sza produkcja) zakłady przetwórcze

twardo trzymały się swojej polityki

i rozegrały nas w tym sezonie pła-

cąc za przemysł nawet poniżej 0,10

zł/kg. Musimy jednak pamiętać, że

Polska jest największym producen-

tem jabłek w Europie i trzecim na

świecie. Jest również liczącym się

eksporterem, który w latach świet-

ności wysyłał na rynki zewnętrzne,

głównie do Rosji ponad 1 mln ton

jabłek rocznie. Nie byłoby to moż-

liwe bez udziału grup producenc-

kich i firm handlowych we Fruit

Logistice, które od ponad 25 lat są

największymi targami w branży

owocowo-warzywnej na świecie.

W dniach 6-8 lutego br. w centrum

targowo wystawienniczym w Berli-

nie 16 podmiotów z województwa

mazowieckiego i lubelskiego zapre-

zentowało swoją ofertę handlową.

To niepowtarzalna okazja do spo-

tkania się z kontrahentami, z który-

mi się współpracuje, jak również do

pozyskania nowych. Wśród zwie-

dzających i wystawców są firmy z

całego świata. Dlatego Polski jako

liczącego się gracza w branży owo-

cowej nie może na nich zabraknąć.

Związek Sadowników RP już po raz

11. organizuje Polskie Narodowe

Stoisko, którego celem jest zapre-

zentowanie polskiego potencjału

produkcyjnego. Jabłka to nasz pro-

dukt narodowy, na markę którego

pracowaliśmy latami, dlatego teraz

musimy godnie ją prezentować.

6 lutego br. odbyło się uroczyste

otwarcie naszego stoiska, które in-

augurował prezes Związku Sadow-

ników RP Mirosław Maliszewski.

Powitał on wszystkich uczestników

wydarzenia: wystawców, zwiedza-

jących, media oraz zaproszonych

gości. Podczas swojego wystąpienia

podkreślał, iż:

„Polska to od wielu

lat największy producent jabłek w

Europie i jeden z największych na

świecie, ale także innych owoców.

Jesteśmy obecnie w takiej sytuacji, w

której jedyną szansą na racjonalne

zagospodarowanie takiej produkcji

jest eksport na rynki zewnętrzne.

Dlatego w naszym odczuciu oprócz

działań podejmowanych na szcze-

blu krajowym ważny jest udział w

targach międzynarodowych takich

jak Fruit Logistica w Berlinie, Food

Africa w Kairze, czy Djazagro w Al-

gierze. Ta impreza to nie tylko moż-

liwość przestawienia własnej oferty,

ale także szansa na podejrzenie tego,

co robi konkurencja. To bardzo waż-

ne, aby nie zostawać krok do tyłu

za nimi. Musimy walczyć o to, aby

utrzymać pozycję lidera i uzyskiwać

z tytułu produkcji i handlu godziwe

pieniądze.”

Na koniec prezes Mirosław Ma-

liszewski podziękował urzędom

marszałkowskim i Funduszowi

Promocji Owoców i Warzyw za

wsparcie finansowe, oraz mediom

za obecność i relacjonowanie tego

wydarzenia.

Podczas uroczystego otwarcia głos

zabrał ambasador RP w Berlinie

Janusz Styczek, który po raz pierw-

szy uczestniczył w tym wydarze-

niu. Zrobiło ono na nim ogromne

wrażanie, zarówno pod względem

aranżacji powierzchni jak rów-

nież potencjału jakim dysponuje-

my. Podkreślił, że polskie jabłka

są dostępne na niemieckim ryn-

ku, jednak nie wszystkie odmiany.

Wyraził tym samym nadzieję, że

dzięki takim wydarzeniom jak tar-

gi wachlarz odmian na sklepowych

półkach zostanie poszerzony. Swoje

wystąpienia mieli także przedsta-

wiciele samorządów województwa

mazowieckiego: Marszałek Janina

Ewa Orzełowska i lubelskiego: Se-

bastian Trojak.

W kuluarach dużo mówiło się o

zainteresowaniu polską ofertą oraz

polskim stoiskiem, które było bar-

dzo chętnie odwiedzane przez gości

z zagranicy. Dzięki temu, że nasze

stoisko ma doskonałą lokalizację

skupiało dużo większe zaintere-

sowanie kontrahentów niż firmy

ościenne wokół niego.

Miejmy nadzieję, że nasz udział

przyczyni się do wzrostu eksportu i

poprawi tegoroczną sytuację.

Do zobaczenia za rok!

Agnieszka Dywan

Związek Sadowników RP

Targi Fruit Logistica

to światowa impreza handlowa!

REGION:

Miniony sezon dla branży sadowniczej jest jednym z trudniejszych

w ciągu ostatniej dekady.

Sprzedam

2

Działka 9500 m

w miejscowości

Szczęsna

Tel. 661 553 697

ZAKWATERUJĘ

pięcioro

pracowników

w Lewiczynie

Tel.: 608 795 312